Photobucket

Tuesday, December 29, 2009

Produk Kosmetik HPA

Masker Anti Resdung


masker-anti-resdung
Masker terapi resdung dengan Coscinium Blumeanum (Root) membantu mengurangkan alahan resdung pada wajah. Amalkan pemakaian masker 1-2 kali seminggu untuk kesan yang optimum.

Cara penggunaan:
Lekapkan masker pada wajah yang bersih selama 30 minit. Tidak perlu bilas.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 8
Sabah & Sarawak: RM

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 6
Sabah & Sarawak: RM

Nilai Mata (NM): 1


Body Scrub

Body Scrub
Body Scrub

Produk ini mempunyai pelembap yang sangat baik. Gunakan skrub ini dan gosokkan secara lembut ke atas kulit bagi menghapuskan sel-sel kulit mati. Ia mampu menenangkan, memperbaiki serta melembutkan kulit agar kulit akan kelihatan segar semulajadi.

Fungsi/spesifikasi:
  • Menanggalkan serpihan kulit mati yang terkumpul pada permukaaan kulit.
  • Mengembalikan seri kulit dan mengembalikan kulit yang sihat secara semulajadi.
  • Menyegarkan dan melembutkan permukaan kulit.
  • Menghalusi kulit melalui nutrien penting yang terdapat pada skrub.
Cara Penggunaan:

Skrub badan ini sesuai digunakan dua kali seminggu bagi kegunaan rumah dan sebelum perawatan kulit dilakukan di salon professional. Letakkan sedikit skrub badan ke atas tapak tangan, selepas itu gosok secara lembut pada kulit dan sekitarnya. Bersihkan ia dengan air suam atau air biasa. Akhir sekali, keringkan dengan tuala.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia : RM 15
Sabah & Sarawak: RM 18

Harga Pengedar
Semenanjung Malaysia : RM 12
Sabah & Sarawak: RM 15

Nilai Mata: 2


Sabun Clay

sabun-clay-02

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia : RM 10.00
Sabah & Sarawak:

Harga Pengedar
Semenanjung Malaysia : RM 8.00
Sabah & Sarawak:

Nilai Mata: 2

Ulasan Tn Haji Ismail bin Haji Ahmad, Pengarah Urusan HPA Tentang Produk Sabun Clay:

Sabun ini telah mula memasuki pasaran MLM dan mendapat pemintaan yang tinggi. Tanah liat putih yang dijadikan bahan campuran dalam sabun ini menjadi ubat yang baik terutama untuk sakit-sakit kulit seperti ekzema,gatal-gatal dan lain-lain lagi. Penggunaan tanah liat putih(clay) adalah antara 3 – 10% namun bagitu memberikan kesan yang cepat pada penyakit-penyakit tersebut.

Ekzema adalah sejenis penyakit kulit yang sukar diubati dalam perubatan moden tetapi mudah diubati dengan penggunaan sabun clay ini. Pada peringkat awal sabun ini tidak di letakkan pewangi tetapi keluaran baru telah di masukkan pewangi yang boleh menyegarkan pengguna. Insyaallah. Tanah liat putih juga akan dijual dipasaran dalam bentuk scrub badan tidak lama lagi dan ia memberikan pembersihan yang sebenar mengambil daripada kaedah fikh menyamak dengan 1 bahagian air tanah.

Dari testimoni yang telah disampaikan terutamanya daripada leader-leader di utara menunjukan pemintaan sabun clay akan meningkat sekali ganda dipasaran HPA. Insyaalah.


Krim Pelangsing Badan

 krim_pelangsing_badan.jpg
Diperkaya dengan bahan aktif dan ekstrak tumbuhan terpilih, Krim Pelangsing Badan (Slim & Firm Cream) keluaran HPA berguna untuk membantu memecahkan lemak dan melangsingkan tubuh badan. Gunakan setiap hari selepas mandi pada kulit yang kering.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 48
Sabah & Sarawak: RM 53

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 40
Sabah & Sarawak: RM 45

Nilai Mata (NM): 7


Multi Vitamin Scrub Mask


maskerlulur.jpg

Multi Vitamin Scrub Mask (Masker Lulur Bervitamin)

Lulur dan Masker 2 dalam 1 ini memulihkan tekstur kulit, menyerikan wajah, menggalakkan pertumbuhan sel baru, menegang dan melembap.
Mengandungi Vitamin E, Vitamin C, B-Kompleks, Centella Asiatica, Puraria mirifica, Areca catechu, Enzim Betik dan Sepang. Sesuai untuk semua jenis kulit kecuali kulit bermasalah.

CARA PENGGUNAAN:
Sapukan Multi-Vitamin Scrub Mask ke seluruh muka dan leher. Biarkan selama 10-15 minit kemudian basahkan jari dan usap secara memutar untuk menanggalkan lapisan kulit mati sebelum dibilas. Ikuti dengan Penyegar. Gunakan 1-2 kali seminggu.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 59
Sabah & Sarawak: RM 64

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 47
Sabah & Sarawak: RM 52

Nilai Mata (NM): 8

Sumber: http://duniaherbahpa.com/